Programatik

Hedeflerinizi kısıtlamayın.

Programatik

Programatik, dijital pazarlama da reklamcılıkla geliştirilen son nokta olarak hedefleme sınırlarını daha net çizer ve ulaşabildiği data diğer platformlardan oldukça fazladır. Kullanıcı davranışlarını analiz etme ve segmentlere ayırarak planlanan reklamı nokta atışı yaparak sunan reklamcılık teknolojisidir. Programatik satın alma; önceden biriktirilmiş bir data havuzundaki cookie'ler sayesinde reklam veren, bu havuzdan hedeflediği kitleye 50 milisaniye içinde ilgili reklamı gösterir. Reklam verenin önceden belirleyeceği kriterler davranışsal olabileceği gibi demografik metriklere de dayanabilir. “Programatik Reklam” terimi her geçen gün daha fazla duyulmaktadır. Programatik görüntülü reklam yatırımlarının hacminin 2016 yılı itibari ile sadece ABD özelinde 20 milyar dolarlarda dolaşacağı söylenmektedir. 2013 ile kıyaslandığında programatik pazarda %500 gibi agresif bir büyüme söz konusu olduğu görülmektedir. Online reklam pazarında gelişmiş sayabileceğimiz diğer tüm ülkelerde de büyüme oranları hemen hemen aynı seviyelerde.

Neden Programatik

Programatik sayesinde yeni bir işi, ürünü veya hizmeti hem diğer reklam modellerinde hedefleme yapılan havuzdaki data hem de kendi içerisinde var olan havuzda ve diğer her yerden data toplayabilmesi sayesinde çok daha geniş kitlelere ulaşabilme avantajı elde edilmektedir. Bu geniş hedef kitlesi içerisinde, uygun strateji ile göstermek istediğimiz kampanyayı nokta atışı yaparak gösterebilme imkanı sağlamaktadır.

Programatik Reklamcılık ile Karlılığınızı Artırın

Programatik, dijital pazarlama da reklamcılıkla geliştirilen son nokta olarak hedefleme sınırlarını daha net çizer ve ulaşabildiği data diğer platformlardan olukça fazladır. Kullanıcı davranışlarını analiz etme ve segmentlere ayırarak planlanan reklamı nokta atışı yaparak sunan reklamcılık teknolojisidir.

Programatik satın alma; önceden biriktirilmiş bir data havuzundaki cookie'ler sayesinde reklam veren, bu havuzdan hedeflediği kitleye 50 milisaniye içinde ilgili reklamı gösterir. Reklam verenin önceden belirleyeceği kriterler davranışsal olabileceği gibi demografik metriklere de dayanabilir.

Hedef Kitlenizi Kaçırmayın

Programatik datasında bulunan her bir kişi için özel bir ID tanımlanmaktadır. Bu ID, kullanıcının online olarak bulunduğu bütün mecra ve cihazlarda aynı olmak kaydıyla birbirine entegre olmaktadır. Ortak ID sayesinde hedef kitlenin online’da davranışsal alışkanlıkları analiz edilerek karşısına uygun kampanya çıkarılmaktadır. Hedeflenen kişiye, kullandığı her bir cihaza kampanya gönderimi yapılır ve kişi kampanya görseline tıklar ise Programatik datasına eklenmiş olur. Eğer hiçbir cihazında kampanya görseline tıklamadıysa, sistem kendi raporlamasında başarısız bir kampanya görseli olduğunun uyarısını yapmaktadır.